Vi havde god tid om morgenen og
kunne derfor igen gå ned til Knysna Waterfront. Nu var vejret meget bedre,
end det havde været aftenen i forvejen. På Jernbanestationen var der ved at
blive fyret op under kedlerne til dette damplokomotiv fra 1948.
|
Mange jernbanefolk kommer
som turister til Syd-Afrika, netop fordi man her stadig kører med damplokomotiver på udvalgte
strækninger. Denne bro findes på strækning mellem byerne Knysna og George.
Bente tog dette billede af broen netop, da et tog passerede. Jeg havde
travlt med at videofilme.
|
Fra
kysten kørte vi langt ind i landet og kom bl.a. til Safari strudsefarmen ved
"strudsebyen" Oudshoorn. Her så vi først "fjerpaladset", som ejeren af farmen
fik råd til at bygge, da højeste damemode var en strudsefjer i hatten. I dag
trives strudseindustrien stadig, men fjerene bliver mere anvendt til at
støve af med. Skinnet fra den underlige fugl anvendes til at fremstille dyre
sko, tasker og punge. Endelig kan kødet fra fuglens lår jo også anvendes i
madlavningen. Klik på billedet, se det bedre og læs evt. mere om farmen. |
Mon ikke
de fleste rejsedeltagere i gruppen har set nok til drypstenshuler? I
hvert fald var der flere, der mente, at den lange omvej og den megen tid på
besøget mellem stalagmitter og stalagtitter kunne have været brugt til noget
mere interessant.
Klik på billedet, og se det bedre. |